The LiFe!

My photo
Ipoh, Perak, Malaysia
Saya bercita-cita nak jadi model | Suka shopping | Setia kalau bercinta | kuat berangan | sukakan lawak | saya jenis yang tak suka lewat | saya jenis manja | Saya payah nak lupa org! Nice to know You =)

Saturday 6 July 2013

Mindset ketika menghadapi ujian hidup

Assalamualaikum semua, bersempena saya yg tengah ditimpa ujian ni jadi saya ingin buat entry tentang cara dan mindset nak hadapi ujian hdup. so jagn malu2 just baca dan apply okay?


(1) Kenapa ujian seberat ini?
"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan dengan kesanggupannya" Al-Baqarah : 286

(2) Rasa frust?
"Janganlah kamu bersikap lemah dan jangan pula kamu bersedih hati, padahal kamulah orang2 yg paling tinggi darjatnya, jika kamu orang yg beriman" Al-Imran : 139

(3) Bagaimana harus aku menghadapinya?
"Dan mintalah pertolongan dgn jalan sabar dan mengerjakan solat dan sesungguhnya solat itu amatlah berat kecuali orang2 yang khusyuk" Al-Baqarah : 45

(4) Apa yg aku dapat drpd semua ini?
"Sesungguhnya Allah telah membeli drpd orang2 mukmin, diri dan harta mereka dgn memberikan syurga utk mereka" Al-Taubah : 11

(5) Tidak ! Aku tidak dpt bertahan !
"Dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah melainkan kaum yg kufur" Yusuf : 87


No comments:

Post a Comment