The LiFe!

My Photo
Ipoh, Perak, Malaysia
Saya bercita-cita nak jadi model | Suka shopping | Setia kalau bercinta | kuat berangan | sukakan lawak | saya jenis yang tak suka lewat | saya jenis manja | Saya payah nak lupa org! Nice to know You =)

Wednesday, 21 November 2012


The day that I never expected to come.. =’(

   “   Haritu 10.11, hari sabtu,hati ma aku resah pagi tu bila lihat keadaan aku yang serba lemah waktu subuh pagi tu..aku yang dah 8 hari xmakan nasi langsung  memang dah really pucat sangat pagi tue..tapi aku still cakap kat ma yg aku okay g, dan ma pegi la keja macam biasa ye..dan pagi tu ma pesan aku suruh makan dan terus pegi keja.aku yang sudah solat subuh pagi tu terus terbaring dan tidow..

      Aku bangun semula kul 10.30 pagi tu still resah dan tak keruan,membaca balik mesej2 yang lama dan hatiku resah dan xtenang.aku buat semua benda jadi serba xkena,aku lihat screen phone masih lagi kosong.apa yang ada hanya lah wajah lembut si dia yang memenuhi wallpaper phone aku.walopon dah banyak mesej dihntar tapi xde yang berbalas. Aku makin xtenang.lepas puas aku berbaring lama diatas katil.aku rasa yang aku memang xboleh tahan..lalu aku mengambil kunci motor dan terus keluar..

      Aku pkir nk ronda2 dikawasan taman untuk mengambil angin je,sbb aku stress sgt3! tapi bila lma2 aku diatas moto,macam2 yang bermain dalam fikiran aku,dengan ayah ku yang masih sakit dan sekrang ni aku pon yang didalam dilemma..aku makin xkeruan.diatas motor aku berkhayal,tanpa ku sedari yang aku telah membelok kearah highway yang ada di situ.aku yang memang tgah serabut waktu memulas throttle moto ku dengan selaju mungkin padahal otak dan fikiran ku melyang tah ke mana2.aku dikuasai perasaan dan aku lost sgt2 wktu tu.

       Dalam lamunan tu akhirnya aku tersedar sebuah kereta yang rosak di tepi jalan,aku yang sedang khayal xsempat mengelak dan membrek sekuat hati menyebakan aku melayang ke tepi jalan.kepala ku terhantuk ke batu penanda jalan dan sebelum akhirnya aku jatuh diatas tangan kanan.lutut kanan aku terkena batu di tepi jalan. Selama sepuluh minit aku kat situ,kepala aku pening dan aku memang tak mampu buat apa apa. Yang aku ingat hanyalah wajah keluarga ku dan org yang aku syg.aku rasa pndangan aku yang makin kelam.aku mencapai henfon yang trcampak keluar dari raga moto aku.apa yang sempat ku tlis adalah.. “ayg..papa syg ayg.” Sbelum akhirnya aku koma dalam perjalanan ke hospital.

           2 hari aku kat situ koma dan xada apa2.aku terjaga dan lihat diriku yang serba berbalut,airmata mengalir membasahi pipi,apa yang telah trjadi kpada aku? aku rasa yang aku dah macam xde meaning je.kak dan ma aku yang silih ganti jaga aku tu la yang aku mmpu tatap,sayu wajah dorg..urmm..henfonku berbunyi sejak hari pertama aku excident.kawan2 tmpat kerja yang dtg hnya mmpu melihat aku dri cermin kaca kerana xdibenarkan masuk,dan kawan aku yg dtg dari jauh..aku minta maaf sebab aku xmmpu reply korg punya mesej.mgkin waktu tu aku belum sedar..

      Sebak aku tgk wajah ma aku yang membsuh luka aku,aku diam dan tdak berbicara2 apa2.airmata xhnti mengalir.aku tahu ,aku lihat ma aku memicit butang henfonnya. Mlam tu ma bgtau aku yang si Dia mesej ma aku dan risaukan keadaan aku..mengalir lagi airmata ini.aku xmmpu nk blas atau agkat pggilannya.dengan keadaan aku yg mcm ni..aku lebih sebak.. mmpu ke dia nk pndang aku yang dah sebegini.aku gembira kerana dia mengambil berat tntg diriku.


ni bile 15 hb haritu..huhu sakai laaa~


     Kami sekeluarga x pernah slah kan si Dia atau sesiapa pon atas apa yg dah jdi kat aku ni.mungkin aku yang melampau kan..tu la padahnye.sekarang ni aku ase bhgia sgt walopon kadang2 aku asyik blackout je.aku rasa senang dengan kehadran dia disisi..kadang2 die pon slalu msej ma dan akak aku tanye sal aku..aku rasa she’s caring.I like it..now I hope we can be like usual..I feel so happy with it.even luka aku kat luar jelas kelihatan..namun luka kat dalm makin smbuh.aku bersyukur sgt..keluarga aku pon trima dirinya.syangkan dia..aku harap apa yg berlaku kat aku ni..jdi ttik permulaan kearah hidup yg lebih bhagia..aaammminnnn~







macamni la aku bile dah kene..xleh bangun ponn~





ni bekas ubatan luke2 aku..mula2 dulu penuh ha..tp sbb dah hari2 tula kain...ni je last yg tggl wktu nk tgkap gmabr..


paling aku sedih sbb xde knangan kat spital..kat ctu..pelawat pon xleh..makanan xleh,minuman xleh.tgkap gmabr xleh..phone xleh..kamera xleh..buku je yg boleh...gila la aku kat sna.. ='( ni je la tuk entry kali nie...


No comments:

Post a Comment